22 april 2010

Nostalgi från SH:s "gamla goda" tid ...

Jag har just spenderat massor med tid på att hitta riktigt gamla loggar (från 2004-2007). För att nå det målet så har jag befunnit mig på det gamla forumet och rotat. Syftet med detta är att jag ska samla ihop alla spelade loggar med mina karaktärer så jag har dem kvar, de som finns kvar förstås. Med detta arbete väcks förstås en hel del nostalgi.

Quidditchmatcherna är en av de saker som jag saknar riktigt mycket. Jag tror faktiskt att Lucy aldrig har fått spela någon riktig match trots att hon har varit med i laget i två år. Diemos har jag hittat två loggar på, två matcher i quidditchsäsong 4. Den jag själv minns sen innan bäst är Hufflepuff mot Slytherin där det bara hade gått några enstaka minuter på matchen innan kvicken dök upp och blev fångad till Slytherinarnas fördel. Förutom matcherna så kan man begrava sig i alla halvfärdiga träningspass med lagen och de ihopkämpade individuella passen.

Vi ska inte ens komma in på quiditchlägret! Inte för att det blev så mycket mer än resan dit, men lägret var nog en av de roligaste sakerna att spela kring som jag kan minnas under SH:s historia. Om det kunde göras om något liknande så säger jag bara: JA TACK!

Under quidditchnostalgin ligger andra gamla spel och gömmer sig. Jag hittar spel från Lucys första årskurs. Hur fruktansvärt förbannad hon var när hon insåg att hon inte skulle få gå i Slytherin för att hon är mugglarfödd. Hur hon förolämpade andra Hufflepuffare både hit och dit i sin rena ilska. Hur hon lärde känna Jazlynn som blev hennes bästa vän och som fick henne att faktiskt trivas i Hufflepuff. Sedan sorgen, sorgen då Jazlynn omkom under jullovet och Lucys desperata försök att komma över detta.

Loggar med Mathilda när hon fortfarande är nyförälskad i Joseph, eller loggar där kärleken mellan Diemos och Julie byggs upp trots att hon blir bortlovad till någon annan. Det är nästan så att man vill gråta litegrand när man läser de här gamla sakerna som man nästan har glömt bort, eller i alla fall vars detaljrikedom inte längre finns.

Eller ren OFF-nostalgi som avskaffandet av de gamla slutproven. Eller det faktum att det då och då spelades spel där det var meningen att alla förstisar skulle delta som tågresan, båtfärden och sorteringen.

Allting där kändes mer levande. Jag tänker inte säga att det var bättre förr, även om jag är bra sugen på att göra det, eftersom vi idag har massor med nya underbara spelare att tillgå. Dock måste jag medge att jag har svårt att inte leva i dåtid, och lite längtar jag tillbaka.

Har ni några nostalgiminnen från SH?

3 kommentarer:

Caileh sa...

Åh, vad jag känner igen mig. Jag älskar att snoka runt i gamla forumet och känna mig alldeles nostalgisk, fast samtidigt är det hemskt också så mycket man inser att man saknar. På sätt och vis var SH mer magiskt förr, men neeej, SH är bäst nu. Så det så. Man får intala sig det iaf. :)

Traxy sa...

Fast de där trådarna för förstisar finns ju fortfarande. De är bara lite mer utspridda. Sorteringen är ju i en tråd, tågresan ligger någonstans i F2. :)

Leffe sa...

Kanske är det så att magin dör... eller så försvinner saker och andra kommer till. Jag tror att jag saknar Quidditchen lika mycket faktiskt och bara måste hinna uppväcka den igen. Sen fanns ju inte DS på den tiden, eller BB eller Merulafisk! Så nej magin dör inte... den bara flyttar lite :)

Related Posts with Thumbnails