14 februari 2011

Hjärtan

Hej allihop

Idag är det Alla Hjärtans Dag. Det betyder att alla som har ett hjärta ska fira det idag. När vi firar någons födelsedag brukar den få en tårta. Ska man äta tårta för att fira sitt hjärta? Men tårtor är inte bra för hjärtat, har jag hört. Ska man äta något nyttigt istället då? Fast vi äter inte nyttiga saker. Istället äter vi UPP hjärtanen! Geléhjärtan, vaniljhjärtan, överblivna pepparkakshjärtan... Trots att det är hjärtanen vi ska fira. Alla Hjärtans Dag måste vara rena julafton för zombier. Hjärtan överallt! Mums mums. Fast hjärnor är godare.

Idag är det den fjortonde februari. Det är födelsedag för Elizabeth James och Emilie Buffet, tvillingkusiner, treor, Gryffindor och Hufflepuff. Det ska vi fira! Hur vet jag inte riktigt än... Men de små raringarna har i alla fall skickat grattismeddelanden till varandra (lånade systerklisters och Teas mobiler...)

Idag är det vinter. Jättemycket vinter faktiskt. Det snöade stora, fina flingor och var kallt ute senast jag var där. Nu är det mörkt. MEN vi går mot ljusare tider! Det syns att isen börjar smälta och det är ljusare om mornarna. Det är trevligt. Fast jag gillar att det är det här gränslandet mellan vinter och vår (kinda). Måste ut med kameran i högsta hugg snart innan allt smälter bort! Det fina med naturen är att vilken årstid man än går ut kan man ta jättevackra foton.

Idag är det måndag. Klockan ringer halv fem, lyckas släpa mig upp kvart över, har lite vanlig morgonpanik över kläder och skolarbete som jag inte gjort, kommer iväg och tar tåget tjugo över sex. Äter frukost (en smörgås och en flaska vatten) på tåget, ställer mig upp flera minuter i förväg för att kunna komma ut bland de första, springer runt hela stationen för att hinna med bussen som avgår två minuter efter att tåget kommer. Anländer till skolan en timme innan den börjar och sminkar mig i det ack så tomma badrummet...

Idag är det Alla Hjärtans Dag, fortfarande! Så där står jag, minding my own business och försöker hantera en mascaraborste, när en kille kommer in, glatt hummande för sig själv. Han avbryter sig snabbt när han inser att han inte är ensam, och fixar med sin hårgelé innan han tyst smiter ut igen. Såå söt. Så fortsätter dagen, jag och my-partner-in-crime, grundare för Snigelklubben, sätter ut röda hjärtlappar på random skåp. ("Jättekramar från Hagrid! /HP-sektionen", "Tusen kyssar från dementorerna på Azkaban! /HP-sektionen") Vi gick på den längsta geografilektionen jag någonsin haft, sedan fortsatte alla hjärtans dag-gruppen med att ställa fram bord där man kunde skriva anonyma kärleksbrev, klippa till kort, ta gratis godis och kondomer. Vi fixade en massa annat också, bland annat speeddating! Det var fruktansvärt roligt när vi väl fick folk att komma dit. Inte överdrivet seriöst men kul, och jag pratade med en massa folk som jag inte ens sett innan! Jag avslutade dagen med att gå och fika med mig själv i väntan på tåget hem, och passade på att köpa lite gulligt godis till min familj. Så ja, jag föll för affärernas tryck i år IGEN... But it's for a good cause.

Idag är det ännu dag i fortsättningen på våra liv, och resten av den ska jag plugga, sitta på irc, fira Ellie, svara i en massa spel och mysa rent allmänt i min blommiga filt. Ha det bra. Ni får ett hjärta: ♥

Vaniljtea loves you /Snigelklubben

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails