10 februari 2012

SH-nytt med Rebbi-Bebbi-Boo

Hallå där!

Eftersom det står lite still på den här bloggen för tillfället tänkte jag ta och försöka aktivera den lite mer genom att ha ett litet nyhetsinslag med vad som har hänt på SH senaste tiden ungefär varannan vecka. Det kan vara allt från OFFgrejer som nya hattar eller pinnergalan till saker som har hänt ON som en ny lärare eller att några förstaårselever råkade bränna ner biblioteket.

Hur som helst, senaste nytt nu då:

  • Elevhemspoängen nollställdes nyligen och de nya innehavarna av elevhemspokalen blev Gryffindor som vann med 191 poäng, 20 poäng före Ravenclawarna som kom tvåa. Tyvärr verkar lyckan inte fortsätta för Gryffindor som redan ligger sist med -22 poäng. En liten fågel viskade i mitt öra (för det var verkligen inte jag som skrev inlägget som satt igång det hela :look) att två tredjeårselever står för väldigt stor del av de poängavdragen efter att ha blivit lite osams med professor Deen på en lektion. Aja baja, vill man vinna pokalen gör man bäst i at lyssna på sina professorer.

  • Pinnergalan är i full gång, första rundan med nomineringar är avslutad och nu är andra nomineringsomgågen igång där det ska avgöras vilka av de som har fått lika många nomineringar var som ska komma med bland de fem finalisterna. Vill du säkerställa att just dina favoriter kommer med? I så fall tycker jag att du ska gå in här. För övrigt ska det nu avgöras hur årets pinnar ska se ut, en omröstning som äger rum här.

  • Från en höst då de flesta har haft mycket annat i det där som kallas livet IRL verkar SH ha vänt och blivit betydligt aktivare igen, något som jag personligen tycker är superkul och som jag hoppas att ni håller med mig om. Det verkar även som att i alla fall Hogwartseleverna har börjat åldras lite fortare, för det har varit väldigt många som har fått gå upp en årskurs nu nyligen och det finns även många nya ettor. Även i magivärlden verkar någon slags karaktärsboom ha uppstått och folk skaffar mvkare som aldrig förr. Yeey, hoppas att vi kan få en ännu aktivare magivärld nu.

  • Före detta trollkonsthistorieläraren Sanford Deen som spelas av Byron Blue har bytt ämne och undervisar nu istället i Mytologi. Eamonn Sheridan är nu istället vikarie.

  • Faddersystemet är igång igen eftersom Ailue har varit så duktig och tagit tag i det. Nu kan man alltså därför anmäla sig som fadder här och bli tilldelad någon som precis har skaffat sig sin första karaktär eller som har valt at han eller hon vill ha det innan, kanske för att få hjälp med bakgrundsskrivande. Jättebra intiativ måste jag säga och applåder till Ailue som har tagit tag i det här, för att ha någon som välkomnar en och som man kan fråga om alla möjliga och omöjliga saker man undrar över är ju bara bra att ha när man är grön och lite osäker på hur allt går till egentligen.

  • Tre snabba med: Dula
1. Hej! Vem är du? Berätta lite om dig själv.Hej på er alla, mitt namn är Moon, på riktigt alltså, och jag hörstammar från en liten ort strax norr om Göteborg. Ursprungligen kommer jag från Thailand; men har svenska adoptivföräldrar.
Jag är inne på mitt tjugotredje år som människa, en kille som har skrivandet som största intresse, och så naturligtvis att få träffa andra människor på olika kaféer och andra trevliga ställen!
Bakom mig har jag en ganska lång utbildning inom konst och design, men har på senare år testat lite andra saker som Biokemi och Astronomi.
Om ni ser mig någon gång, så ser ni en kille med yvigt, mörkrött hår; halsduk, kavaj, knallvita skor, glasögon och en liten nätt notebook i borstat aluminium, förmodligen skrivandes på någon novell i något mysigt hörn bland vimlet av kafégäster.
Numera är jag bosatt i Japan, och pluggar på heltid språket, då jag riktar in mig att kanske fortsätta på universitetet i Japan.


2. Hur hittade du till SH? Vad tycker du om sidan så här långt?Jag måste säga att jag fann den här sidan av en ren slump. Det som dock lockade mig mest var till en början sättet man spelar på - genom att använda ord istället för WASD som man normalt annars kanske gör när man lirar rollspel över nätet. Sedan också för att man får skriva, och jag hade (och har) egna idéer om hur Dula, som är min karaktär, skall utvecklas. Just nu i början så har jag inte riktigt kommit igång, med tanke på att jag precis haft ett stort prov i grammatik, men jag tycker SH är en bra plats - jag är nog inte riktigt van vid tempot här, men man vänjer sig, och än så länge så slås jag lite av vänligheten folk visar här. Det är inte den här Macho attityden som man ibland kan uppleva i andra spel på nätet eller i klubbsalen.

3. Berätta lite om din nya karaktär, vem är han eller hon?Tja, vad kan man säga om Dula, du vet, när jag skapar karaktärer så brukar jag lära känna dem, precis som jag gör med riktiga vänner. Funkar inte kemin mellan oss, så "försvinner" dom, och funkar det, så blir vi vänner... Den uppfattningen jag har om Dula är att hon är väldigt försiktig med allt, men att hennes egen vision är att hon är modig.
Dula ser ut som en riktig liten fegis, med sin plutande mun och runda kinder, många skulle nog också kalla henne för en fegis om de mötte henne.
Verkligheten brukar komma ikapp henne när det väl kommer till kritan, och då har hon en tendens på att vilja sjunka genom golvet. Dock, så har jag noterat hennes oerhörda intelligens (för att vara elva år, vill säga), och så gillar hon att sjunga och skriva sånger på små lappar som hon sprider ut överallt runtomkring sig.
Just nu sitter väl Dula och gör någonting, läxor, kanske? I alla fall, eftersom jag varit ganska Off på sistone pga mina studier, så skall det bli spännande att få kika lite mer på hur Dula utvecklas där borta i det magiska slottet Hogwarts!

(I varje "avsnitt" eller vad man nu ska kalla det gör jag en liten miniintervju med någon som är ny i spelet och precis har fått sin första karaktär för att alla ska kunna lära känna den här nya personen lite bättre och se vad han eller hon tycker om SH hittills)




Det var allt för den här gången då. Skicka jättegärna in tips på saker som har hänt, för flera ögon ser fler än två och även om jag försöker hålla så stor koll jag bara kan på vad som händer kan jag också missa saker och på det sättet gör vi ju att SH-nytt kan bli ännu bättre och få med roliga saker. Bara att slänga iväg ett pm på forum ett eller två så ser jag vad jag kan göra av det.

*gosmos* på er

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails