26 februari 2012

SH-nytt med Rebbi-Bebbi-Boo

Hallå där bakom datorskärmarna, hoppas att ni har det bra. Jag tänkte köra lite SH-nytt nu igen, så håll i häxhatten.


  • En diskussion i facebookgruppen runt alla hjärtans dag ledde till att en tävling där vilka som kan spela bästa alla hjärtans dagspelet ska koras. Här hittar du alla regler och allt sådant, Bara att säta igång, deadline är 29 februari 23.59, så det är bara att snabba på.

  • En explosion har ägt rum på the Daily Prophet, närmare bestämt på den inrikespolitiska avdelningen. Som tur är verkar ingen karaktär ha dött, även om Spirrys Francis Norwood inte verkar må så bra. Synda dit och titta, tråden finns här.

  • Ebenzer Gage som spelas av Embli är ny lärare i trollkonsthistoria på Hogwarts. Dessutom söker Hogwarts lärare i Sex och Samlevnad och Spöktransferens, en post som spelas med en karaktär som är på Hogwarts under en kortare tid varje år och lever resten av sitt liv i magivärlden. Spring hit och ansök vettja! Även Durmstrang är i behov av lärare, en ordinarie lärare i Svartkonster och vikarier i trolldryckskonst och ritualmagi. Ansöka till det kan du göra här. Kom igen, jag vet att du vill spela lärare.

  • Topp fem  alla kategorier har postats i pinnergalan, så nu är det bara att titta efter om just du eller din karaktär har kommit med bland dem och sedan vänta spänt på att röstningen ska dra igång. Allt sådant finns här. För övrigt säger vi grattis till Gaya vars pinndesign vann och får vara designen på årets pinnar.

  • Tre snabba med: Livis
Hej! Vem är du? Berätta lite om dig själv
Ja, jag är en tjej på snart 15 år som är både Harry Potter- och hästtokig. Jag upptäckte faktiskt Harry Potter av en slump, jag tror jag var typ sju år när första filmen sändes på TV och jag tror till och med det var dagen efter som mamma köpte de första böckerna :'). Jag blev väldigt lycklig! Sedan dess har jag älskat Harry Potter och allt det magiska som J K Rowling skapat. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag fick de andra böckerna men jag tror jag fick fyran och femman i julklapp och sedan sexan i julklapp året den kom ut och sjuan när även den hade kommit ut i affärerna! :) Jag älskar även att skriva och läsa. 

Hur hittade du till SH? Vad tycker du om sidan så här långt?
Jag har sen innan rollspelat Harry Potter på en hästhemsida (där fanns det en funktion där man kunde rollspela) för några år sedan och har letat efter lite hemsidor att rollspela på. Men jag letade inte på ett tag tills för någon månad sen när jag sökte på Google på massor av kombinationer som "rollspel HP" "Hogwarts roll" och fick fram den här sidan! :D Blev överlycklig och skickade iväg ett ansökningsmejl. Jag tycker att den här sidan är toppenbra, känns roligt att veta att där finns så många som precis som jag älskar Harry Potter!

Berätta lite om din nya karaktär, vem är han eller hon?
Sofia tar för det mesta skolarbetet på allvar och vill ha toppbetyg i samtliga ämnen. Men hon har de dagar då hon hellre sitter och spelar luffarschack på lektionerna eller smyger omkring i korridorerna på nätterna. Hon är liksom ganska seriös men kan bli väldigt flummig också! Om hon möter nya människor beror det på hur hon uppfattar signalerna från de hur hon är mot de. Hon kan vara både blyg och framåt. Hon älskar verkligen att läsa och speciellt om ämnen som hon tycker är intressanta, som tillexempel Animagusar och Quidditch. Hon älskar även att flyga och är väldigt intresserad av Quidditch. Sofia är väldigt liten och smal för sin ålder. Hon är inte den som gärna slåss men hon är väldigt bestämt och om hon hör någon bli illa behandlad så spelar det ingen roll om hon känner personen eller inte eller om den som bär sig illa åt är mycket större och starkare än Sofia, hjälper det inte om hon skriker åt de kan hon slå till om hon tycker det behövs. Sofias språk är väldigt moget för hennes ålder och hon argumentera väldigt bra mot även de som är äldre än henne, och hon ger sig sällan utan vet vad hon vill och hon kämpar för att det ska bli så! :) Hon ställer verkligen upp för sina vänner och kan försvara de.

(I varje "avsnitt" eller vad man nu ska kalla det gör jag en liten miniintervju med någon som är ny i spelet och precis har fått sin första karaktär för att alla ska kunna lära känna den här nya personen lite bättre och se vad han eller hon tycker om SH hittills)


Ha det bäst sötnosar *gosa*

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails