29 januari 2010

En nykomling på SH berättar

ByronBlue, det är jag och i början av december gick jag med på SH. Anledningen till att gick med har jag sedan länge glömt men jag är glad att jag gjorde det. Jag var så ivrig att få börja spela och skapade i relativt snabb takt Sheila Hunt som hamnade i Ravenclaw. I början hatade jag Sheila, hon kändes oplanerad, klyschig och inte minst overklig. Men allt eftersom jag spelade kändes det mer och mer som jag lärde känna henne. Så ett tips till de som är ännu mer nykomlingar än jag är: stressa inte med er första karaktär. Gör den istället genomtänkt och välplanerad.

En sak ni dock ska stressa med är att komma in på IRC-kanalen för Svenska Hogwarts, #hogwarts-off. Min egen entré på kanalen var relativt misslyckad, efter att ha försök förstå mig på den tekniska biten för att komma in på kanalen kände jag ett glädjerus när jag äntligen lyckades. Så mitt första inlägg på hogwarts-off var: OMG är det här hogwarts-off?! Äntligen! Bra första intryck de måste fått av mig, hehe. Men det är faktiskt trevligt på kanalen, alla kanske inte är bästa kompisar men om man gillar att spela är kanalen det bästa stället att hänga på (tycker jag). Jag är nog en av de tjatigare spelarna (känns så ibland iallafall), ber jämt om lektioner och frågar om folk vill spela. Detta beror på två saker, ett: för att det är roligt (att spela, inte fråga), två: för att jag vill få upp Sheila ur ettan så jag kan skapa en till karaktär.

Avslutningsvis vill jag försöka hjälpa de som är ännu nyare på SH än jag är, genom att säga några väl valda ord.

Det är läskigt att spela lektioner och liknande de första gångerna, men det går över.

Man kan känna sig lite utanför i början men efter ett tag lär man känna några i alla fall.

Det är svårt i början av ens SH-tid, det är många regler och annat att hålla reda på. Det är lite obehagligt att fråga självklara frågor, men hur ska man annars lära sig? Men för er som tycker det verkar lite omständligt att skapa en karaktär och verkligen bli aktiva, det är värt det, jag lovar!

1 kommentar:

R! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Related Posts with Thumbnails