5 april 2012

SH-nytt med Rebbi-Bebbi-Boo

Yes, jag vet att jag att det här skulle upp "imorgon" i söndags, men vi kan helt enkelt låtsas att jag bor på en annan planet med mycket längre dygn så behöver vi inte låtsas om det och så får ni läsa lite SH-nytt istället.



  • Alla hjärtans dagtävlingen är avgjord och den stolta vinnaren blev Spirry med sitt fina Francis/Will-spel. Stort grattis till henne! Vill du läsa spelen igen eller spana in Spirrys diplom kan du göra det här. Dessutom har Rebbi efter väldigt många månader fixat ett diplom till Mary-Suebakgrundstävlingen som var i julas och lagt upp det i den här tråden också. Där vann Ailue.

  • Hogwarts har fått ett flertal nya lärare och den här gången är det Mathilda Sullivan som spelas av Jessikeria i trollformellära, där även Piqx numera vikarierar med  Deidre Keeghan åt Liz fram till 202-05-31- Även Örtlära har fått ett nytillskott i form av Annora O'Mallacy som spelas av Ailue. På Beauxbatons så verkar Konstlärarplatsen och Sjukhusföreståndarplatsen ha folk som söker nu, men fortfarande lyser de gröna orden "Ledig" på annonsen efter indentent. Kom igen, du vet att du vill klicka dig in här för att se hur du ska göra för att söka.
  •  Tre snabba med: YellowCandyBar
1.. Hej! Vem är du? Berätta lite om dig själv?
Jag är en tjej som fyller fjorton i sommar. Jag heter Lollo, eller egentligen Louise då, men föredrar att kallas för Lollo. Jag bor i förorten till Helsingborg och jag älskar att läsa, skriva, musik, vara med vännerna och spela innebandy. Jag älskar Harry Potter-böckerna, har läst dem massor av gånger. Tror jag började läsa den första boken i trean, om jag inte har fel för mig.
Jag är en väldigt glad person, som har svårt att hålla sig för skratt (och att hålla tyst...). Fast ja, jag har en tendens att skratta, och prata, lite för mycket...

2. Hur hittade du till SH? Vad tycker du om sidan så långt?  
Jag hittade till SH via en vän, som tipsade mig om sidan. Har dock glömt vilken vän det var, haha. Men flera vänner har faktiskt nämnt sidan, men ja, jag har aldrig riktigt blivit färdig till att bli medlem. Hittills tycker jag sidan verkar jättebra! Jag gillar hela idén med den, att man rollspelar, har kul osv. Jag gillar att man har en, eller bara några få, karaktärer samtidigt. Då lär man känna dem bra och ser hur de reagerar i olika situationer. För på andra rollspelssidor jag har rollspelat på så gör man nya karaktärer till varje rollspel. Då blir det ganska svårt att hålla reda på alla sina karaktärer.

2. Hur hittade du till SH? Vad tycker du om sidan så långt?  
Min karaktär heter Mallory Davies. Hon är en Ravenclawetta som är ganska osäker av sig. Men hon är ändå ganska duktig i skolan, dock ingen stjärnelev. Hon kommer från Blackpool i England och bor där med sina föräldrar. Mallory tycker quidditch verkar superskoj men är inte speciellt förtjust i trolldryckslära. Hon är väldigt glad av sig, precis som jag, haha. Men annars är vi ganska olika, Mallory och jag.

1 kommentar:

SK sa...

Du är så duktig som håller detta igång, Rebbi! Rolig läsning :) *gos*

Related Posts with Thumbnails