2 april 2012

(Vad som hände efter) Resan från Perrong 1 på Eskilstuna C

Då sitter jag här i mjukisbyxor, trött i hela kroppen (hur jag nu kan vara det med tanke på att det mest känns som att jag har tillbringat dagen i sittande ställning) och med vattenkokaren igång för att få lite te, precis nyhemkommen från ett jätteroligt mini-SHirl i Uppsala med ett gäng andra awesome SHare. Någon kom med den smarta idén om att jag borde rapportera från de båda mini-SHirl jag ska på nu på påsklovet i samband med att jag sa något om SH-nytt som för övrigt ska upp i morgon och därför tänkte jag lägga upp lite fina bilder och berätta vad vi gjorde.

Hur som helst, jag och Juli, som var min tågkamrat, tog tåget upp till Uppsala och blev uppmötta på stationen där. Därifrån tog vi oss till ett ica där vi gjorde så bra saker som att köpa lite saker till vår fina inomhuspicknick och vara i vägen. Det är nästa obligatoriskt när man handlar på ett mini-SHirl om det är ett stort sådant och man ska handla, att stå i vägen i gångarna alltså. Dels så är det väldigt opraktiskt att stå så måna och diskutera vad man ska ha och om det dessutom är på ett av de där roliga där man sover över är det ett antal väskor med om man inte har lämnat dem redan. Hur som helst lyckades vi ta oss ut därifrån utan att behöva betala skadestånd eller städa upp något, så det gick väl rätt smärtfritt ändå.

Med den mat vi köpt + Lollans och Toadys goda muffins och wheevils goda pizzabullar som de hade bakat själva (rätta mig om jag har fel med vem som hade gjort vad, det kan hända att hjärncellerna inte är helt vakna så här sent) hade vi picknick hos Tady ch satt där och fikade och pratade i flera timmar. Det blir ju oftast så på mini-SHirl, man hamnar någonstans och börjar prata och sedan blir man sittande där i flera timmar. Under den tiden hinner man behnalda väldigt många samtalsämnen, mer eller mindre knutna till SH, även om man på ett eller annat sätt ofta pillar in någon liten koppling någonstans.

Lite bilder också då.
Friday, Beryll, Juli och Toady

Lollan, Vixie och wheevil.

Fotografen (som för övrigt vill inflika att hon är extremt fotogenisk och alldeles säkert har en modellkarriär med sikte mot toppen framför sig)






Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails