30 april 2012

SH-nytt med Rebbi-Bebbi-Boo


Nu har Rebbi återigen gjort det, det vill säga skjutit upp på saker alldeles för länge, men misströsta inte, för det betyder att det här kommer behöva bli ovanligt långt.
  • Här om veckan gick vårt älskade SH faktiskt och blev åtta år. Nu är det alltså bara tre år kvar tills SH själv får gå med i SH, även om det känns troligast att det komemr innebära att vi kan få medlemmar som är yngre än själva rollspelet. Jag har för visso bara varit medlem i tre av de här åren, men jag tycker ändå det känns som att SH växer och det tittar in nya, glada filurer (samtidigt som folk ju tyvärr försvinner också) och jag hoppas att det kommer fortsätta i samma takt i många, många år framåt. Det är ju alla vi underbara medlemmar, oavsett om man är spelledare eller alldeles nya i spelet, avsett om man har en eller tjugo karaktärer som gör det till den mysiga sida med den fina gemenskap som finns. Grattis SH!

  • Tyvärr har kvastflygningsporfessorn Amandine Sharp lämnat skolan för att ge sig ut på nya äventyr, men istället är hennes vikarie, Gary Westport, som spelas av Rebbi-Bebbi-Boo (eh, mig, the awkward moment när du skriver om dig själv i tredje person) tillbaka på skolan och den här gången som ordinarie kvastflygningsprofessor.

  • Om någon råkade gå förbi sjukhusflygeln alldeles nyligen skulle han eller hon kanske ha upptäckt att det låg alldeles fullt med avsvimmade andraårselever där inne. Det skedde nämligen en liten olycka när tvåorna skulle plantera om mandragoraplantor, vilket slutade med att hela klassen låg avsvimmad i sjukhusflygeln. Vill du läsa det väldigt roliga lektionsspelet mellan Ailue, Angfiel och Lecha kan du bara trycka dig in här.

  • Det ska startas upp en ny tidning i magivärlden, den här gången för alla häxor där ute. Vill du spela en karaktär som kanske ger relationstips i tidningen eller gör sminkrepotage? I så fall tycker jag du ska klicka dig in här och ansöka om någon av de lediga poster som finns på Häxornas Värld.

  • Har du länge undrat över hur gamla olika karaktärer som inte går i skolan är? Nu finns det en jättebra lista över det och du kan dessutom gå in på din karaktärs sida och ändra så att det står hur gammal hen är. Den kan hittas här.

  • Tyvärr måste namnansökningar för hogwartselever stängas under maj månad och det är helt enkelt för att hattar och SL har mycket i livet utanför och det blir en ohållbar situation om namn och bakgrunder ska ligga hur länge som helst. Bakgrunder kommer dock godkännas som vanligt, så htarna ska beta av det och dessutom har du som vill bli hattlärling en chans att bli det. Här hittar du spelledarbesultet och vill du bli hattlärling ska du titta här.
  •  Tre snabba frågor med: Lux
1. Hej! Vem är du? Berätta lite om dig själv?
Jag är en glad liten tjej som älskar Harry Potter, att skriva & att idrotta. Böckerna & filmerna om Harry Potter är mina absoluta favoriter när det gäller läsning & film-tittande. I skolan är mina favoritämnen idrott, SO (framför allt geografi), svenska & matte.

2. Hur hittade du till SH? Vad tycker du om sidan så långt?
Jag tror att jag sökte på något på google och så hamnade jag här. Det är jag väldigt glad över! Jag tycker att sidan verkar jätterolig, jag har aldrig rollspelat förut, så detta kommer att bli väldigt spännande tycker jag! Dessutom tycker jag att alla här verkar jättetrevliga!

3. Berätta lite om dina nya karaktär, vem är han eller hon?
Min karaktär heter Stella O'Rourke. Stella är en kort & lite blygsam tjej som är väldigt fixerad på vad andra ska tycka & tänka om henne. Liksom mig är Stella en sån som alltid vill ta reda på saker om allt möjligt & därför är hon en riktig bokslukare. Hon gillar framför allt faktaböcker, men även skönlitterära. Stella älskar att vara ute för att röra på sig. Favoritaktiviteterna är golf, fotboll samt quidditch & andra kvastlekar.

1 kommentar:

SK sa...

Och for alla som undrar sa ar det JAG, den hogt respektera systerklister, som spelar Amandine Sharp!!1! :look

Related Posts with Thumbnails